تكنولوژي هاي يك شهر هوشمند چگونه مي‌توانند به فرآيند شهرنشيني سرعت بخشند؟

خانه هوشمند الفا مجري اتوماسيون و هوشمندسازي ساختمان ها

یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

تكنولوژي هاي يك شهر هوشمند چگونه مي‌توانند به فرآيند شهرنشيني سرعت بخشند؟

۲ بازديد



۱- انرژي هوشمند
سيستم هاي هوشمند انرژي ميزان مصرف انرژي را زير نظر قرار داده و آن را با بازدهي بيشتري مديريت و حفظ كنند. سيسكو برآورد كرده در شهرهايي كه بر مبناي اطلاعات دقيق كار مديريت مي‌شوند، بازدهي انرژي در ۲۰ سال آينده ۳۰ درصد افزايش مي‌يابد. با استفاده از منابع انرژي تجديدپذير، مديريت ذخاير آب و داشتن يك سيستم مديريت پسماند شهرها مي‌تواند ميزان آلودگي را كاهش داده و انرژي كمتري مصرف كنند.

۲- جا به جايي هوشمند
هدف از جا به جايي هوشمند اين است كه گزينه‌هايي براي حمل و نقل پايدار فراهم شود. طبق گزارش‌ها يك آمريكايي به طور ميانگين در سال ۳۴ ساعت در ترافيك مي‌ماند. با رشد سريع شهرها، بايد روش‌هاي حمل و نقل جديدي معرفي شود تا جا به جايي پويا بماند. به اين ترتيب، براي دولت آمريكا ۱۲۴ ميليارد دلار در سال صرفه جويي مي‌شود. پياده‌‌روي، دوچرخه‌سواري و ديگر روش‌هاي جا به جايي تركيبي بعضي از راه حل‌هايي است كه مي‌تواند تا حدودي مشكل ترافيك و حمل و نقل را حل كند. پيدا كردن راه‌ حل‌هاي جديد و بهتر مي‌تواند هزينه‌ها را كاهش دهد و تاثير مثبتي بر محيط زيست داشته باشد.

۳- زيرساخت هوشمند
زيرساخت هوشمند بنيان لازم براي همه‌ي راه حل‌هاي هوشمندانه را فراهم مي‌كند. با استفاده از تكنولوژي‌هاي جديد براي تبديل داده خام به اطلاعات مي‌توان برنامه‌ريزي‌هاي شهري و منطقه‌ي انجام داد تا براي نيازهايي كه در آينده به وجود مي‌آيد مناسب باشند. همچنين سيستم‌هاي فعلي را مي‌توان با تحليل داده‌ها، الگوهاي ترافيك و سيستم‌هاي رديابي بهبود داد.

۴- سرويس‌هاي عمومي هوشمند
با برقراري ارتباط ميان شهروندان و مقامان شهرها مي‌توانند به مكان‌ها امن‌تر، پاكيزه‌تر تبديل شوند و استانداردهاي كلي شهر بالاتر بروند. اگر شهروندان اين امكان را داشته باشند كه مشكلات جمع‌آوري زباله يا ديگر مشكلات زيرساختي را گزارش دهند، مقامان مسوول سريع‌تر مي‌تواند دست به كار شوند و مشكلات را حل كنند.

۵- بهداشت و سلامت هوشمند
براي تطابق با تغييرات در جمعيت شهري، بايد خدمات هوشمندتري در زمينه بهداشت و درمان ارايه شود. روش هاي هوشمندتر براي فراهم كردن سرويس هاي درمان مي‌تواند هزينه‌ها را كاهش دهد و بين فعالان صنعت بهداشت و درمان ارتباط موثري برقرار كند و اطلاعات ضروري بيماران فراهم شود. وقتي پرستاران و پزشكان به اطلاعات بيماران دسترسي داشته باشند مي‌توانند به شكل هاي جديدي با يكديگر همكاري كنند تا به بهترين نحو از بيماران مراقبت كنند.

يك شهر هوشمند بهتر از يك شهر سنتي مي‌تواند به چالش‌هاي ناشي از افزايش جمعيت واكنش نشان دهد. با بهره‌گيري موثرتر از منابع دولت‌ها مي‌توانند هزينه‌ها را پايين بياورند، كيفيت زندگي را ارتقا دهند و نياز نسل‌هاي آينده را برآورده كنند.

 

خانه هوشمندخانه هوشمند الفاخانه هوشمند رشتنمايندگي خانه هوشمندپذيرش نمايندگي خانه هوشمندهوشمندسازي ساختمانخانه ي هوشمند- هوشمندسازان-

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.